[FSFLA] la Libertad desde sus preceptos

willi uebelherr willi.uebelherr en riseup.net
Sab Mar 11 18:30:14 UTC 2017

(english behind)

Querido Adonay,

después de haber leído su correo electrónico, estaba muy entusiasmado.
FreePlanet, sí, esta es nuestra visión.

Pero en el wiki leí:
"The LibrePlanet project is a global network of free software activists
and teams ..."

Esto es imposible. Un planeta libre necesita tecnología libre.
"Pensamiento global, hacer local" significa, que creamos juntos las
obras teóricas. Pero la realización práctica de las personas locales
hacerlo.

Si usted habla de "Software Libre", entonces usted habla de usar el
hardware de otros. Y este hardware lo define todo. Nunca su Software.
Por lo tanto, en realidad, usted actúa como un esclavo. No más.

Necesitamos nuestras perspectivas y visiones de largo plazo. Entonces
tenemos nuestra orientación. Entonces sabemos, en qué dirección tenemos
que ir. Ser activista solo no es útil. Tienes que aclarar, por lo que
somos activistas.

Dear Adonay,

after i have read your email, I was very enthusiastic. FreePlanet, yes,
this is our vision.

But in the wiki i read:
"The LibrePlanet project is a global network of free software activists
and teams ..."

This is impossible. A free planet need free technology. "Global
thinking, local doing" means, that we create together the theoretical
works. But the practical realisation the people local do it.

If you speak about "Free Software", then you speak about to use the
hardware from others. And this hardware define all. Never your Software.
Therefore, in reality, you act as a slave. No more.

We need our long time perspectives and visions. Then we have our
orientation. Then we know, in what direction we have to go. To be
activist alone is not helpful. You have to make clear, for what we are
activists.

many thanks and greetings, willi
Asuncion, Paraguay