[FSFLA-Traductores] ForeignDesk, anyone?

Belmonte, Mariana mariana.belmonte05 en imperial.ac.uk
Vie Mayo 25 09:46:33 UTC 2007

Dear All (for Spanish version, scroll down)

I am currently studying for an MSc in Scientific, Medical and Technical Translation with Translation Technology at Imperial College London, and I intend to localise ForeignDesk for Argentina as part of my dissertation.

In order to get a better idea of how popular (or not) ForeignDesk is, and by extension, how useful my research will be, I would be very grateful if you could spare a couple of minutes to respond to the four questions below, at your earliest convenience:

1. Do you know ForeignDesk?
2. If so, have you ever used it?
3. If so, how would you rate it compared to other existing tools? (Please specify which ones).
4. How important/useful would you find a localized version?

Although this is not a formal survey on the subject, any responses and/or information included in my dissertation will be duly credited.

Many thanks for your time and kind regards.

Mariana Belmontex

Hola a todos

Estoy estudiando para un MSc en Traducción Científica, Medica y Tecnica con Tecnología de la Traducción en Imperial College London, y como parte de mi tesis, quisiera localizar ForeignDesk para Argentina.

Para tener una mejor idea de cuán popular es ForeignDesk (o no) y por ende, si mi esfuerzo será en vano, les agradecería si tienen 2 minutos para responder las siguientes preguntas:

1. Conoces ForeignDesk?
2. Si la respuesta a la pregunta 1 es sí, alguna vez lo usaste?
3. Si la respuesta a la pregunta 2 es sí, cómo se compara con otras herramientas similares (por favor, especificar cuales).
4. Te parece útil o importante una versión localizada?

Aunque estas preguntas no son una encuesta formal sobre el tema, cualquier respuesta que use en mi tesis será acreditada como corresponde.

Desde ya muchas gracias y saludos

Mariana Belmontex